30 ימי ניסיון טיפולי חינם ללא ניילון וללא דמי הובלה בחזרה

מאמרים

רהיטים חיוניים בחדר השינה

מעצבים את חדר השינה שלכם? אלו הרהיטים שאתם חייבים לכלול בתכנון.

עיינתם כבר במספר קטלוגים, ביקרתם בחדרי תצוגה ואולי גם התייעצתם עם מעצב פנים מקצועי ובעל שם. האמת היא, שבעיצוב חדר שינה יש הרבה מעבר לבחירת גוונים וסגנון עיצוב, ויש לשים דגש על נוחות ופונקציונליות.

לאן אתם רוצים לחזור בסיומו של יום?

כשמדמיינים חדר שינה רואים וילונות בהירים, מצעים רכים, שטיח קטן שיהיה נעים כשקמים מן המיטה בבוקר ותאורה טבעית שתציף את החדר. ומה לגבי הגב שלכם? ואיכות השינה? כאן כבר נכנסים לתחום אחר, שמתמקד בנוחות וטיב הרהיטים שתבחרו.

אז מה אתם חייבים שיהיה בחדר?

קודם כל מיטה רחבה, חזקה ויציבה. בבחירת מיטה שימו לב לגובה שלה והאם יהיה לכם נוח להתיישב ולקום ממנה, בדקו את אורכה כדי לוודא שהרגליים שלכם אינן נשארות באוויר, בחנו האם יש לה מסגרת שתתמוך במזרנים ותמנע מהם לזוז והאם יש גב שישמש לכם כמשענת, במידה ותרצו לשבת.

בנוסף, אל תשכחו לבדוק את מידות המיטה כדי שלא תמצאו את עצמכם עם מיטה גדולה מדי בחדר קטן, ואם אתם זקוקים לפתרונות אחסון, חפשו דגם המגיע עם ארגז מצעים.

בחרתם מיטה? עכשיו הגיע השלב לבחור מזרן. יש מיטות המגיעות עם מזרן מובנה ואלו בעיקר מיטות מתכווננות, אך במיטות אחרות תצטרכו לבחור בין סוגים שונים של מזרנים: ספוג, קפיצים, מזרן אורתופדי, מגנטי וכן הלאה. אין המלצה חד משמעית מכיוון שלכל אחד יהיה נוח סוג אחר של מזרן, אך זהו אחד המוצרים לחדר שינה שאי אפשר להקל בהם ראש או להתפשר על איכות ירודה. מזרן טוב הוא כזה שיאפשר לכם לישון באופן רצוף ולקום ללא כאבי גב. במהלך השינה המזרן אמור לנדף את הפרשות הגוף, לספק תמיכה בתנוחות שונות ולשמור על סביבת שינה היגיינית. יש גם מזרנים בעלי יתרונות רפואיים, שמגבירים את זרימת הדם בגוף, מעלים את רמות החמצן בדם ומאיצים את חילוף החומרים. בנוסף לכך, אם הנכם סובלים מבעיות שינה, קיימים גם מזרונים לבעיות שינה העלולים לשפר ולהועיל ברציפות ובאיכות השינה.

לאחר שבחרתם מיטה ומזרן, אתם פחות או יותר מסודרים וכעת צריך לחשוב על פתרונות אחסון. אחד הרהיטים החיוניים בכל חדר שינה זה ארון בגדים ואם יש מספיק מקום, כדאי לחשוב גם על תוספת של שידת מגירות או שולחן איפור. לצדי המיטה נהוג להציב שידות קטנות, עליהן תוכלו להניח מנורת לילה, ספר, משקפיים, כוס מים וחפצים נוספים על פי הצורך.

כל הרהיטים המיועדים לחדר השינה שלכם, צריכים להיות תואמים זה לזה. אין זה אומר שהם חייבים להיות באותו גוון או צורה, אך כדי ליצור מראה הרמוני רגוע ונעים לעין, חובה שיהיה קשר ברור ביניהם. הקשר יכול להיות גם באמצעות פריטי נוי ומוצרי טקסטיל, שישמשו כקו מחבר.

אלמנטים נוספים שכדאי לבחור בקפידה זה גוף תאורה מרכזי, שעון, מראה גדולה ווילונות שיאפשרו לכם להחשיך את החדר גם בשעות היום.

שילוב כסאות עץ בחדר השינה שלכם

התרגלתם לראות כסאות עץ בעיקר במטבחים ובפינות אוכל, אך מה דעתכם לשלב אותם בחדר השינה? לכיסאות מעץ יש נוכחות מרשימה והם יכולים לסייע ביצירת אווירה טבעית, רגועה וחמימה. תוכלו להציב כיסא בודד, שישמש להנחת פריטי לבוש או לישיבה מול שידת מראה, ואפשר גם לתכנן פינת ישיבה קטנה ואינטימית שתכלול שולחן קטן ושני כסאות עץ, ליד החלון או במקום אחר.

תוספת של כסאות עץ תהפוך את חדר השינה למקום המפלט האהוב עליכם בבית, ולא רק כשאתם עייפים, אלא גם כשאתם רוצים לקרוא, לשתות קפה או לחשוב מבלי שיפריעו לכם.

מאמרים נוספים